jak Podłączyć zawór podciśnieniowy Opel

Archiwum
 
Skowyt - Darmowe strony i fotoblogi

Temat: Już było, ale ... - kontrolka check engine w 2.0DTH
Jakbym trochę się na tym znał to być może sam był to potrafił zrobić.
Mianowicie tak:
- otworzyli dokumentację do Opla na komputerze (tak przypuszczam bo nie widziałem dokładnie co tam było, ale cały czas tam chodzili sprawdzać) - przypuszczam że były tam podane podciśnienia przewodów
- do każdego połączenia rurek podciśnieniowych podłączali trójnik do którego był podłączony manometr i sprawdzali jakie jest tam podciśnienie
- w końcu zlokalizowali połączenie rurki (będącej źródłem problemów) gdzie ciśnienie nie było takie jak trzeba
- wypieli tą rurkę, wstawili nową
- ostateczne skasowanie błędów
- test drogowy z komputerem (ile daje przepływomierz - ku mojemu zdziwieniu zaczął dawać do 1000, wcześniej ok 600), a na obcych przepływomierzach nawet ok 400
I tyle. Jak pisało wielu wcześniej (głównie Chochlik), warto sprawdzić i przeczyścić zawór EGR - widziałem jak on wyglądał wcześniej (na własne oczy).
Na razie wszystko działa ok.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=1294



Temat: Elektrozawor sterowania turbiny - czy podpasi z VW ?? VB x20dth 98r

jak padł mi elektrozawór w VW T4 i na stacji diagnostycznej Boscha nie mieli oryginalnego tylko jakieś podróbki oraz elektrozawory z innych aut - próbowano wsadzić w T4 jakieś badziewie...z elektrozaworami to jest tak, że załączają się przy innych obrotach....np. jakiś modelowo zbliżony do mojego silnika w VW włączał się dopiero po 3tys obrotów a normalnie ok 2,1-2,2.....dopiero jak wysłali mnie do jakiegoś prywaciarza ten założył identyczny model i wszystko chodziło tak jak należy... więc raczej nie da rady z innego auta a nawet inny model - zapewne zamienników jest pełno ale ciekawe jaka jest ich jakość...
pozdrawiam Peja


Tak na moj chlopski i elektryka rozum nie moze byc roznicy w dzialaniu tych elektrozaworow. Wg mnie zasada dzialania jest taka: sterownik silnika "odczytuje" ze obroty silnika sa na poziomie np. 2000 rpm wiec zapodaje napiecie 12V na cewke elektrozaworu i jednoczesnie otwiera nie "przelot" w ukladzie podcisnieniowym w nim. Wiec mysle ze nie ma znaczenia czy e-zawor jest z Opla, VW czy Fiata. Jedyna roznica to wyglada zewnetrzny i kwestia podlaczenia

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=76980


Temat: Elektrozawor sterowania turbiny - czy podpasi z VW ?? VB x20dth 98r

Tak na moj chlopski i elektryka rozum nie moze byc roznicy w dzialaniu tych elektrozaworow. Wg mnie zasada dzialania jest taka: sterownik silnika "odczytuje" ze obroty silnika sa na poziomie np. 2000 rpm wiec zapodaje napiecie 12V na cewke elektrozaworu i jednoczesnie otwiera nie "przelot" w ukladzie podcisnieniowym w nim. Wiec mysle ze nie ma znaczenia czy e-zawor jest z Opla, VW czy Fiata. Jedyna roznica to wyglada zewnetrzny i kwestia podlaczenia
nie wiem jak to wygląda ze strony elektryka ale wiem jak były z moim VW T4....Nic innego prócz oryginalny elektrozawór VW o jakimś tam numerze seryjnym nie podołał działaniu prawidłowego rozpędzenia Transportera....

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=76980


Temat: Pompa podciśnieniowa vectra 2.0 DTI

Dzięki za odpowiedź

Ponoć dobierali się do samej pompy i sprawdzali wszystko na komputerze. Nic na OKO.
Sprawdzali to Techem czy jakims patentem z cisnieniomierzami?
Zawory według nich są w porządku, chociaż w pierwszym warsztacie, notabene autoryzowanym serwisie OPLA w WAWIE, powiedzieli że są uszkodzone dwa zawory. Drugi serwis twierdzi, że to pompa podciśnieniowa, więc jestem ostrożny, zanim wydam 1000 złotych na wymianę  nieszczelnego przewodu, a nie pompy :cry: .  
-Jak widzisz co warsztat to inna opinia a pewnosci zadnej Bez podlaczenia cisnieniomierzy to na  100% nikt ci nie powie.
Czy mogę sprawdzić to sam, czy rzeczywiście jest do tego celu niezbedne badanie komputerowe.  Czy mogę jakoś zweryfikować sam tą informację?  
Komputer to tu najmniej pomocny jest bo w ukladzie podcisnienia nie ma zadnych czujnikow.

Pozdrawiam

Generalnie mozna sprawdzisc pare rzeczy ale trzeba miec jakies umiejetnosci i zmysl techniczny. W przeciwnym razie mozna wiecej zepsuc niz naprawic. Nie wiem jak u ciebie z tym

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30222


Temat: problem nie wiem jak go rozwiązać
Witam
Mam problem w aucie Opel Vectra B 1.6 16V 97r. , miałem wyciągany silnik bo trzeba było oddać wał korbowy do szlifu i wymienić korbowód. Po wymianie tego silnik został poskładany, zamontowany w ramie i odpalił normalnie lecz za trzecim odpaleniem obroty odrazu zaczęły rosnąć do góry więc odrazu wyłączyłem silnik bo gdybym tego nie zrobił pewnie doszły by do końca. Myślałem, że może przewody z podciśnienia są żle podłączone ale okazuje się że wszystko jest ok i jeszcze padło podejrzenie na zawór recyrkulacji spalin ale on też nie był sprawcą tego, więc mam problem bo dalej nie wiem co zrobić:) Proszę Was o szybką Pomoc:) Dzięki Wielkie...;)

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=29633


Temat: Nierównomierna praca silnka przy stałych obrotach GOLF IV1.6

Może kolega [ fuelinyourblood ]wie coś więcej na temat wolzwagienowskich silników,ja posiadam EKOTEKA i w moim aucie EGR ma tylko wtyczkę elektryczną niema podciśnienia. Tam własnie powinien być podłączony przewód podciśnienia widocznie ktoś już tam kombinował,najlepiej to jakbyś podejrzał u kogoś z takim silnikiem jak to jest podpiente

moze sie myle ale nic nie wskazuje na egr, wie niewiem czemu sie tak rozpisujecie na temat tego zaworu.

EGR w oplu jest nagminna usterka, a w vw raczej nie. Dlatego stawiam na wysokie naopiecie i wtryski.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1635897.html


Temat: Kod Błędu1220
Znalazłem coś takiego:

P1220
Ważne:
Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:
oraz/lub
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:
Włącz silnik
Porównać poniższe parametry listy danych:
Prędkość pompy
&
Prędkość silnika
Wskazówka:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.


Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?


Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.
Odłącz przewód od:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Nieszczelny przewód olejowy
Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).
Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.

Nieszczelności układu paliwowego
lub Uszkodzone części składowe:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
lub Dysze wtryskowe

tak opisuje to opel

Z doświadczenia dodam, że gdy układ paliwowy jest nieszczelny (zapowietrza się) to może wystąpić również ten błąd.
Użytkownik ArturL edytował ten post 04 maj 2007 - 22:12
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=36266


Temat: Uwaga Moze To Komus Pomoze UWAGA Moze to komus pomoze

witam was
jak juz pisalem wczesniej mialem blad P1220 ,czlowiek glupi i od razu zregenerowalem pompe i objaw byl dalej taki sam potem walczylem z Tomkiem z tymi objawami (Tomek ma taki sam blad i prawie te same objawy) Objaw byl nastepujacy samochod po przejechaniu paru metrow szarpal zapalala sie kontrolka silnika i nie bylo mocy po paru senkundach gdy odpuszczalem noge z gazu kontrolka gasla i mozna bylo jechac ale problem powracal po paru sekundach czasami po paru godzinach a czasami po 2-3 dniach,kontrolka nie zawsze sie pokazywala tak jak dzis np.tylko szarpal ... no dobra myslalem ja i Tomek ze moze to zapowietrzony uklad ,Tomek tak ma podobno w swojej viki mysle sobie to pewnie ja tez ale dzisiaj juz moja bryka zaczela nom-stop taka usterke pokazywac oczywiscie z objawami .Wkur... sie i pojechalem do mechaniora ktory sie zna na oplach (ma swoja strone w necie ale zapomnialem) zaklad na ul Wroclawskiej Warszawa (duzy znak opla i pare napisow na reklamie warsztau-elektronika itp) Opowiedzialem co i jak ... chlopak mowi ze podepnie techa (100 zl) i zobaczy, no dobra mowie sobie ale mowie do niego ze w bloto to ja pieniedzy nie chce wydawac... po chwili powiedzial "ja podlanczam techa i lokalizuje usterke" ocho mowie sobie nie jeden byl taki co tak mi wmawial ale co ... zostawilem samochod pobieglem do bankomatu , wracam i mowi ... blad P1220 + mial tam duzy opis tego bledu,zlokalizowal usterke po podlaczeniu sie techem i przejechaniu(bledy kasowalismy 2 razy zeby napewno sie upewnic... Mianowicie uszkodzonyzawor podcisnieniowo-elektryczny do turbo + przeplywomierz na niskich obrotach jest dobrze ale na pelnym docisku traci 20% czyli nie otwiera si rzy 2,2 barach tylko dochodzi do 1,8 max 1,9 bara + brak podlogi pod silnikiem co powoduje ze leci mi woda,bloto (mowi zeby zalozyc bo beda klopoty)
koszt naprawy
1.zawor 350 oryginal w oplu powiedzial mize okolo 500zl
2.przeplywka 300zl
3.podlogi nie ma ---wiec poszukuje chetnie kupie :)

wiec umowiony jestem na poniedzialek i ma robic
Moze to komus pomoze
nr do kolesia mam wiec jak ktos chetny moge podac
Pozdrawiam
acha zmienil mi jeszcze napisy na wyswietlaczu(komputerze) na jezyk angielski


No tak ... pojechalem do Tomka do Piaseczna, cisnienie zmiezylismy i jest dobrze

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=40024


Temat: Opel Astra 2 DTL 2.0 16 V 2000 r (P0400 - układ recyrkulacji
Ten temat juz zalozylem i jest na 2-ej stronie forum.Myslalem ze juz wszysko bedzie okey,autem pojezdze przepale pozostalosc ale dalej wystepuje ta usterka. Dla chcacych panow na rozwiazanie problemu prosze o rady. Ten dalszy opis jest skopiowany ze strony 2-ej zeby nie pisac.Co dopowiem. Dopowiem tylko tyle ze zawor egr wyglada dobrze nie ma sadzy ale jest jakby srednio zaolejony,zapocony-chyba to jest normalne.Z tym ze auto oleju nie bierze Rura wydechowa jest jakby juz popielata, ale wywala mi po 15 km juz ta usterke. Kontrolka zapali sie na 30 sekund i zgasnie i blad siedzi jak byk. Jeden z panow pisal ze mial taki problem i oczyscil zawor egr ja tez to zrobilem ale nic z tego. Pozatym ten przewod od egr do podcisnienia kolo przekaznika swiec zarowych tryka brzeczy zawor sam jak dmucham w niego to dziala nie przepuszcza.Czy ten zaworek podcisnieniowy mogl siasc. czyscic go ,ale chyba nie. Pozatym jak depne na gaz to auto bardzo ladnie przyspiesza i co lepsze nawet z rury dymka nie pusci. W co uderzyc. Wywalic EGR czy tez zaworek.Z tego co juz przerabialem to ten zaworek lubi oddawac takie odglosy, ale gdzies tkwi przyczyna bledu .Czekam na panstwa wypowiedzi. teraz przedstawie ponizej cytat z poprzedniego forum ze str. 2-ej. Prosze tez zajzec na tamten post moze coas wiecej panstwo wywnioskujecie. Jesli EGR siada to moze trzyma co prawda ale i tak nie dziala do konca.Pozatym auto smiga bez problemu.Ale nie lubie jak swieci mi na pare sekund ta diabelna kontrolka ( samochody z kluczykiem ) Witam. Zakupiłem Astre 2 DTL 2.0 16 V z 2000 r.Miałem uszkodzony intercooler i non stop wyswietlała sie na desce rozdzielczej ta kontrolka z uszkodzeniem silnika. Po podlaczeniu cdif-a 2 wyskakiwala ta usterka P0400 - układ recyrkulacji spalin- błedny przepły. Zaswiecala sie i gasła przy dodawaniu gazu .Lub róznie ale bardzo czesto. Wiadomo auto dymilo i bez mocy. Po wymianie intercoolera skasowalem takowa usterke i juz sie nie zapalala. Auto chodzilo pol godziny i zaswiecila sie kontrolka ponownie i po podlaczeniu wskoczyla ta sama usterka P0400. Z tym ze zaswiecila na okolo dwie minuty i zgasla. Ale bład zostal zapamietany.Mało mialem do czynienia z takim silnikiem. Czy ktos moze podpowiedziec co zrobic . Moze pojezdzic troche - nie sie to wszysko przepali. Na uszkodzonym intercoolerze zrobilem 800 km z Niemiec i sie zabrudzil uklad. Albo co przeczyscic lub odrazu wymienic jak ktos juz mial taki przypadek.Czemu sie przyjzec blizej. Parownik par paliwa tez wchodzi w gre. Jest uszkodzony i przewody zawiniete kolo zderzaka.Pozdrawiam. To tyle cytatu - prosze o rady. Nie ukrywam temat mam dosc pilny.Za miesiac wyjezdzam i chce skasowac problem.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=858


Temat: Kody P1 do OPLA EDC
Ważne:

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.


Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:
oraz/lub
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:
Włącz silnik
Porównać poniższe parametry listy danych:
Prędkość pompy
&
Prędkość silnika
Wskazówka:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.


Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?


Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.
Odłącz przewód od:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Nieszczelny przewód olejowy
Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).
Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.



Nieszczelności układu paliwowego
lub

Uszkodzone części składowe:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
lub
Dysze wtryskowe

tak opisuje to opel
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=830




 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates